Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava za zábradlím (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

nuz okrem kilometrov toho zabradlia, je zaroven v BA aj velke mnozstvo chodcov, ktorych si skracuju cestu cez vytazene trasy a riskuju svoj život. Cez vsetky pruhy na Trnavskom nevynimajuc.
 

...

Alebo co takto krizom cez Sancovu. To je adrenalin!
 
Hodnoť

 

Ono ide v zasade o dve veci. Prva je ze tie zabradlia su cerveno-biele (casom zmenene na hrdzavo-spinave), a tak posobia ako past na oko. Povedzme, ze na zastavke elektricky niekde na radiale, napr. v Ruzinove, to az tak nevadi, ale v centre to posobi vyslovene nevkusne. Nove Safko ma sice kopu chyb, ale aspon to zabradlie na novej zastavke je konecne k svetu. Aj to Trnavske, ktore je mimochodom uplny extrem aj na bratislavske pomery, by vyzeralo inac ak by to zabradlie bolo sive. Inak lahodka je o par desiatok metrov dalej pri Centrale - akoze parcik medzi elektrickovou tratou a Trnavskou kompletne obohnany zabradlim...

Druha vec je parkovanie na chodnikoch, kedy zabradlia casto sluzia skor na jeho zamedzenie, ako na oddelenie pesich od cesty. Ale toto sa da riesit aj elegantnejsie. A aj pokial ide o skutocne oddelenie pesich, to sa tiez da riesit inak a efektivnejsie. Napr. na tych Zlatych by som si osobne vedel predstavit meter a pol vysoke kriky a nikto by tam nebehal cez vypadovku. Lebo tam naozaj nemaju chodci co robit...
 

 

Cervena a biela su farby mesta - vid http://bratislava.sk/zastava/d...
 

 

To je sice pravda, ale dovolim si tvrdit, ze je to uplne nepodstatne vo vztahu k farbe zabradlia. Lebo to by potom taka Zilina mala mat zlto-zelene zabradlia, Kosice modro-zlte, Nitra bielo-modre a tak dalej, kazde mesto podla svojich farieb. A pritom, cuduj sa svete, to tak nie je. Cerveno-bielu najdes po celom byvalom Ceskoslovensku...
 

 

Dufam ze toto chcela byt ironia...
 
Hodnoť

§

Tiež jednoducho neviem pochopiť zmysel všadeprítomných zábradlí. Dodnes zároveň nerozumiem prečo musia byť červeno - biele. Slovač je síce blbé stádo oviec, ale zasa vie rozoznať kde je zábradlie aj keď bude šedej farby alebo striebornej šedi.
 

 

no lebo ludia su ako ovce a namiesto toho, aby sa presli 15metrov k podchodu alebo prechodu cez cestu, tak sa budu tlacit cez cestu tou najkrajsou cestou....
 
Hodnoť

 

S tym kolko oviec beha po chodnikoch sa skor divim, ze je tych zabradli je tak malo.
 
Hodnoť

 

Babka s nákupmi na Trnavskom mýte radsej bude premietať zábradlie ako riskovať pokazené pohyblivé schody v podchode.
Zábradlie je sice dost nevkusne, ale ako šofér oceňujem jeho existenciu, lebo niet nad šikovného dedka s paličkou v ruke, ktory bude radsej podliezať zábradlie ako by mal spravit 10 krokov navyse a prejsť cez prechod - dnešný zážitok pri Saratove v Dubravke
 

Ako šofér nechápem, prečo na tak veľkej

križovatke, ďalšia taká je na SAV, neexistujú prechody pre chodcov na povrchu. Podchod na Trnavskom mal byť dávno zasypaný. Veď v čase, keď autá majú červenú, chodci môžu mať v pohode zelenú.
Bratislavske podchody sú čisto umelá, chodcami nevynútená vec. A veľkým rizikom je skôr to, že prechody nie sú v každom ramene križovatky. Chod si napríklad z bodu A, cez bod B, C, D prejsť znova do bodu A, križovatku na Patrónke: Brnianska, Limbová
 

ako chodec

si myslim, ze s podchodmi na T. myte to vobec nie je zle a su robene v ramci potrieb krizovatky dobre. Maju prechod na vsetky 4 strany.
Okrem toho su v ramci Tmyta dva prechody pre chodcov: Jeden tesne pri zastavkach pri (a oproti) trznici a to dokonca so semaforom kvoli vyjazdu od Istropolisu. Druhy bez semaforu pri zastavke 68 / 78, kde ale o niekolko metrov je zas hlavny semafor a tam to vie byt o drzku, ked chce clovek prejst na elektricku, kedze soferi osobnych aut davaju malo pozornosti aj ked po pravej strane vidia stat autobus.

Chodci aj vodici na SK vedia byt velmi nediscplinovani a robit si skratky, vstupovat na vozovku na cervenu atd... prikladom je prechod pri trhovisku Mileticova, kde si po Militicovej chodia chodci ako sa im zachce, aj ked v strede je prechod napojeny na hlavne tahy Mhd.
Patronku nepoznam... :)
 

 

Suhlas, len na margo tej zastavky 68 a 78 na Trnavskom Myte, v zahranici by tato situacia bola riesena v oboch smeroch tak, ze autobus by vchadzal na elektrickovu zastavku a pouzival ju a vznikol by tak pohodlny prestupny terminal. V oboch smeroch su elektrickove zastavky dostatocne dlhe a maju dlazdeny povrch v kolajisku, co by sa sice zislo radsej vybetonovat ale zacat sa da aj s existujucim stavom, akurat by bolo potrebne dorobit vyjazd do kolajiska od Kriznej a z kolajiska do Kriznej. Od Vajnorskej resp. Roznavskej je vjazd vozovky a kolajiska v jednej urovni uz teraz. Oba nebezpecne presuny pesich tymi prechodmi by odpadli a bolo by to pohodlnejsie, na ostatne smery a zastavky uz nie je zachadzka ist podchodom - ktory jednoznacne treba konecne opravit a ozivit - uz by ho konecne magistrat mohol zverit do spravy Novemu Mestu tak ako o to uz pred rokmi ziadalo aby mohlo riesit obnovu (ale musi to vlastnit alebo mat aspon v sprave, co mesto vytrvalo odmieta ale ani sa nevie postarat).
 

mozno je podchod

na Trnavskom OK pre mladych zdravych. Ale pred necelym rokom som sa tade potrebovala dostat s kocikom a odporucam si to niekedy vyskusat...obchadzka po povrchu (od Centralu k Istropolisu) bola pomaly az k Zimnemu Stadionu. Do podchodu sa neda s kocikom dostat (jedine ze ste dvaja a znesiete ho po schodoch) a od Istropolisu naspat k Centralu su prechody len ciastocne - a presne tam kde je to ofotene som nakoniec s kocikom prebiehala cez cestu, lebo som sa potrebovala dostat presne na tu zastavku pri Centrale a "legalne" to vyzeralo na dalsiu 10-minutovu obchadzku.

Bohuzial nie su vsetci mladi, zdravi a fit.
 

 

Nerozumiem celkom popisu situácie v Dúbravke. Tak pomohlo to zábradlie alebo nie? Z príspevku sa mi zdá najskôr, že áno (lebo oceňuješ jeho existenciu) a následne, že nie (lebo dedko išiel aj tak cez cestu napriek zábradliu). Mimochodom, priamo pri OD Saratov priechod vôbec nie je, len bariérový podchod. Pre starších ľudí je menší problém prekonať zábradlie, ako zísť do podchodu a zase hore. Pritom rozumné by bolo spraviť tam pre nich priechod na úrovni terénu, ak už je podchod bariérový.
 

 

Uz je oproti Saratovu urobený prechod, to co som popisovala, bolo ze, pri ostrovčekoch pre elektricky je zábradlie, aby ludia nevybehli na cestu a kusok dalej je normálny prechod, ale dedo radsej obchádzal a podliezal zábradlie a s paličkou sa trepal cez cestu, ja som mala zelenú
No co mu povieš? Starému človekovi, kde mas rozum dedo? Fakt 10 krokov navyse a prejde nirmalne cez prechod pre chodcov, nie on bude premietať zábradlie a motať sa cez cestu

Zábradlie by vobec nemuselo byt, keby ludia normalne rešpektovali pravidla
 
Hodnoť

Zlý nadpis

Odhliadnúc od obsahu blogu, správne mal nadpis znieť: Bratislavu špatia zábradlia!!!!
Pruhliadnúc na obsah blogu, ani cerstvo namaľované zábradlia nemajú existovať.
 
Hodnoť

Zabradla by mali zmiznut ...

Myslim si ze zabradla by mali z Bratislavy zmiznut ... Toto mesto by mohlo vyzerat ovela lepsie, vdaka tymto zabradliam stale posobi ako typicky postkomunisticky skanzen ... doste ze vsetci turisti maju nadherny vyhlad priamo z hradneho kopca na skvost vo forme Petrzalky, dokonca maju moznost vidiet na vlastne oci same zabradlia, ploty, zabradlia atd ... keby boli aspon menej viditelne, ale su kraaaaasne, hrdzave, jedna basen ... Europska metropola ako vysita, skoda ze nie su hlavnym mestom Kosice ... velmi casto som pocul od turistov prirovnanie Kosic "Vieden vychodu" a mile pousmiatie sa nad Bratislavou (casto s komentarom o spominanych zabradliach). Asi by naozaj bolo dobre trochu tieto zabradlia "okresat" a tie, ktore su naozaj nevyhnutne, resp. uzitocne, tak tieto aspon prefarnit na menej vyraznu farbu ...
 
Hodnoť

Slovac

je jednoducho nedisciplinovana. Komunisti nazvazali do Bratisalvy "robotnicku triedu" z celeho slovenskakde sa dalo behat po ulici krizom-krazom pretoze tam preslo mozno jedno auto za hodinu. No a je jasne ze ovce musia byt oplotene.
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 626
  2. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 621
  3. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 415
  4. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 346
  5. Juraj Paškuliak: Matovič je zákerný podrazák. Vie len intrigovať a rozvracať 305
  6. Anton Kovalčík: Fuj internet 1. Webkamky. 257
  7. Eva Gallova: Vtipy o vlekároch 224
  8. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic 199
  9. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 140
  10. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 135

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Najlacnejší pohrebák sveta z Ruska. Len 11 000 €!
  2. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  3. Denis Jacko: Nechcem už spomínať
  4. Miroslav Binčík: Konverzná terapia v roku 2020? Budíček!
  5. Patrick Linhart: Hovorca si robí čo chce. Minister Mičovský o vyjadreniach svojho hovorcu ani len nevedel!
  6. Kristína Jakubičková: Ach, tí muži!
  7. Dušan Seberíni: Pani Čaputová vymenujte už konečne Matovičovho vládneho spíkra !
  8. Peter Homola: Basket v TV.
  9. Stanislav Martinčko: R. Fico: Teraz by nám viac ako inokedy, bodol marketingový generálny prokurátor!
  10. Olívia Lacenová: Cesta za úspechom ruskej verzie SWIFT bude ešte tŕnistá


Už ste čítali?