Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

8. časť - Zákulisie vizuálneho smogu v Bratislave (kauza PRE SENT) - Vyjadrenie polície (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

rofl
sedlak pride do bratislavy, pocuje niekde "safko" alebo "petrzka" a mysli si, ze ked nejaky iny lokalny nazov skrati, tak bude vyzerat ako insider. uplne najviac je "hviezdko" a "gotko", to podla mna vymysleli pipiny zo sarisa na itraku :) btw, "hodzko", to naozaj hovoria len deti alebo naplava, pre ostatnych to bude stale "mierko", ale to nemozes poznat.
woodrow_wilson
< 1 2

Nuz, mozem.

60 rokov stale byvam nie dalej nez 5 minut pesi od Starej radnice. Pamatams mnohe, aj kde bolo u Groha, u Brouka, u Pahlennera a mnohe dalsia. S mierkom ma naozaj nenachytas, tam som chodil do hrona na vyprazany syr.
 
Hodnoť

 

Ten posledny obrazok mi pripomina vtip:
Starsia pani vola na policiu:
"Nejaki nemravnici sa kupu nahi na plazi pri jazere, vzbudzuju verejne pohorsenie, pridte hned zasiahnut!!!". Ked pride vyslana hliadka ku nej domov, tak ich zavedie na balkon a ukazuje v dialke ledva viditelne postavy. Policajt pozra a pyta sa:
"Ako viete rozoznat, ze su nahi? Ved ich ledva vidno z Vasho balkona, ako Vas to moze pohorsovat?"
"Mam predsa dalekohlad!".

------

Keby ste tam dali realnu fotku s reklamami, tak ich tam ledva vidno. Ked ich vyfarbite na oranzovo, tak ich zrazu vidno a mozete sa na tom pohorsovat, bojovat proti tomu, pisat listy, staznosti, peticie...

Ale kazdy musi mat nejaku zabavku, ze?
Alebo ak niekto nema problem, tak si ho vyrobi.

Ano, ak by cesty v meste boli opravene a udrziavane, parkovisk na sidliskach by bol dostatok, MHD by fungovala, sneh z verejnych priestorov by odprataval vlastnik (teda mesto a nie ten, kto ma nahodou vedla nehnutelnost), cyklopruhy by sa nevytvarali v strede chodnika, detske ihriska by boli oplotene proti psom,... tak by mohli prist na rad aj taketo prkotiny.
 

Tvoj príspevok,

najmä veta ...tak ich tam ledva vidno, mi pripomína príslovečnú situáciu so žabou v kotlíku. Ale nebolo by dobre zvyknúť si do tej miery, že ich ani nevnímame.
Tie "prkotiny" môžu byť pokojne niekomu v centre záujmu aj predtým, než budú vyriešené tebou uvedené(samozrejme oprávnene) výhrady.
 

 

Ja teda nevidim paralelu so zabou v kotliku.
Jej totiz hrozi smrt uvarenim, ale ja neviem cim ma ohrozuju reklamne plochy. Ja necitim ze by ma nejako ohrozovali na zivote, zdravi, majetku, ... (na com este ma mozu ohrozovat?).
Co vazne hrozi je financny prijem mesta, ktoreho cast mozno nepokradnu a pouziju aj na riesenie skutocnych problemov.
Naopak, prave ak by sa ich kazdy naucil uplne nevnimat, tak by stratili zmysel a zmizli by. Lebo reklama ma zmysel len ak si ju niekto vsimne.

------

Mili aktivisti (nemyslim tym osobne TychoDe, neviem, ci si aktivista):
Recept na odstranenie reklamy je jednoduchy - nekupovat prave tie vyrobky a sluzby, ktore tam maju reklamy a davat to danym formam najavo. Volit vzdy toho, co ma najmenej (ziadny) bilboard. Ak je vas dost, co to bude tak robit, tak to bude mat meratelny efekt a firmy a politici prestanu investovat do takejto reklamy a ona zanikne. Ak Vas nie je dost, aby to zabralo, tak ste proste len kriklunska mensina, ktora si pestuje svoj problemik len aby sa niecim zviditelnila.

Napriklad ja nekupujem isty okruhly cokoladovy keks lebo mal pred par rokmi nasilnicku reklamu (male dieta poskodi auto aby sa dostalo k pochutke). Som si vedomy, ze tych 30 kusov, co som za tie roky nekupil tu firmu nezruinuje, ale robim to z vlastneho presvedcenia nadalej. Keby nas bolo vela takych, tak by to malo efekt. Ale zjavne nas nie je dost... a ja to akceptujem a nevypisjem o tom kazdy tyzden jeden blog.
 

Iste, na každom prirovnaní

sa dá nájsť chyba, samozrejme, smrť nehrozí, ale to prirovnanie sa všeobecne používa aj tam, kde nehrozí priamo smrť, ale ignorovanie problému až kým neprerastie do vážneho.
Hrozí strata civilizovaného kultúrneho prostredia (ak sa už nestalo). Niekomu nebude chýbať, niekomu bude. Deficit príjmu, pri tom percente, ktorý príjem z reklamy predstavuje, sa dá kompenzovať viacerými opatreniami, napr. aj tým, že by sa cena za reklamu v obci tak zvýšila, že by reklamy bolo oveľa menej bez významného poklesu príjmu. Proste reklamu by si kupovak len ten, komu na nej naozaj záleží a vie, že ju potrebuje.
Nie som aktivista, ale to je jedno.
Tvoj návod má chybu: Absencia dopytu asi nebude znamenať zníženie objemu reklamy, v mnohých prípadoch práve naopak. Politici (komunálni) povoľujú alebo nepovoľujú reklamy a na to sú najmenej dve zbrane: Ak sú korupční, treba korupciu odhaliť a medializovť, ak len neodborní, treba im dať najavo, že občania si také zaprasenie reklamou neželejú (aha, zabudol som, ty to ako zaprasenie nevnímaš). V oboch týchto aspektoch je miesto aj pre aktivistov. Kiež by sa tento druh aktivizmu stal prirodzenou súčasťou občianstva.
 

 

"Absencia dopytu asi nebude znamenať zníženie objemu reklamy, v mnohých prípadoch práve naopak."
Nuz tejto vete naozaj nerozumiem. Ak budu ludia demonstrativne nekupovat/nevolit to, co je na reklamnej ploche, tak ako to moze vyvolat vacsi objem reklamy...?
Ja vidim prave tam miesto aktivistov, aby to vysvetlili obcanom, ze reklamne zariadenia mozno elegantne zlikvidovat len tak, ze sa ich pouzivanie stane zbytocne/kontraproduktivne.
Zaidne "administrativne" riesenia v nasej krajine nezaberaju, to je uz velakrat odskusane.
 

Jeden mesiac prestneme všetci

kupovať Samsung Galaxy, potom si neotvoríme účet v slsp, potom si nekúpime bmw xdrive, potom si nekúpime paušál v o2... Myslíš, že toto je odkaz výrobcom, že sa nám nepáčia bilboardy v meste? Ak by náhodou dokázali postrehnúť ten pokles predaja, možno prvá vec čo by urobili, by bolo zintenzívniť reklamu. Tadiaľ cesta nevedie, podľa mňa.
 

smrť nehrozí

Urcite nehrozi ani v pripade, ze je reklama umiestnena v blizkosti prechodu pre chodcov tak, ze vodic moze prehliadnut chodca nizsieho vzrastu? Resp., tento chodec musi najprv vstupit do vozovky, aby mohol zistit, ze je mozne prejst cez cestu?
Niekolko takychto reklam je v blogu zobrazenych.
 

Píšem predsa o inom

v súvislosti s hrozbou.
 

 

Choď na pár mesiacov žiť do nejakej civilizovanejšej krajiny, a keď sa vrátiš, budeš tie bilboardy vnímať presne tak ako keby boli vyfarbené na oranžovo. To, že to teraz nevidíš je len preto, že si zvyknutý na úroveň vizuálneho šumu ktorú tu máme.
 

 

Nastastie som zatial nemusel nadlho vycestovat z mesta, kde zijem cely zivot a ktore mam rad (ano, je to Bratislava). Takze asi navrhovany experiment nemam ako spravit.
Dost casto ale odchadzam na kratsie casove useky (3 az 7 dni) do Zapadnej Europy a zatial som nikdy nemal pocit, ze prave existencia/neexistencia reklamnych ploch by bola tym rozdielom, ktory stoji za rec.
Proste nerozumiem tym aktivistom...
 

 

Pár dní ani týždeň zďaleka nestačí, hlavne keď v tom bordeli žiješ celý život. Nerozumieš im, pretože ten smog nevnímaš. Ľudia čo smrdia tiež často ani netušia, že smrdia.
 

Kecy

Mam dobre pochodenu nielen zapadnu Europu a sposob umiestnenia nosicov a vylepu plagatov je tam uplne bezny, navyse casto aj menej kultivovany. Napr. len v susednom Rakusku zvyknu priamo na stlpoch a stromoch spojit 2x A0 "zosivackou" a vobec ich netankuje, ako je to daleko od cesty. Vdaka nim si na cervenu precitam, o co ide.
Ako vacsina rozlicnych aktivistov aj Zelena hliadka ide po nepodstatnych prkotinach, lebo na viac nema. Napr. na bezpecnost cestnej premavky - a na zivotne prostredie tiez - ovela horsie posobi divoke parkovanie, ked auta stoja takmer alebo uplne v krizovatkach a na chodnikoch tak, ze naozaj zakryvaju vodicom vyhlad.
 

 

Spočítaj bilboardy na ceste do Viedne a do Bratislavy. Ten rozdiel musí byť snáď niekoľko rádov.

Sorry, ale človek čo obhajuje bilboardy v bratislave buď musí byť úplne otupený alebo ich chodí lepiť.

Zelená hliadka rieši vizuálny smog, pretože im to vadí. Ak tebe vadia iné veci, tak ich rieš. Nikto ti v tom nebraní. Kľudne môžeš napísať 10 blogov o divokom parkovaní.
 

reklamu

je vidno aj priamo vonku a netreba ich zvýrazňovať oranžovo. Ten, kto ich nevidí má buď problémy s očami, alebo je jednoducho už o d r b a n ý z tých reklám tak, že ich nevníma. To zvýraznenie jednoducho len naozaj ukazuje v akom zlom stave to tu je.

Ja napr. bývam teraz tu v BA a v porovnaní s mestom, kde som žil doteraz je to neskutočné koľko reklamy je tu umiestnenej. A ešte aj ako. Keď prídem "domov", tak vyslovene cítim, že je mi lepšie, pretože tá reklama na mňa pôsobí veľmi rušivo. Hlavne to pociťujem keď šoférujem. Pretože ako ešte nezabývanému/novému človeku v BA takáto koncetrácia reklamy spôsobuje problémy pri šoférovaní. Nie raz sa mi stalo, že som prehliadol značku, ktorá mala označovať odbočku niekam, pretože okolo nej sú rôzne farebné plochy, ktoré mi unavujú pozornosť....

U mňa majú chlapíci zo zelenej hliadky neskutočný obdiv.
 
Hodnoť

Zelena hliadka asi niekomu prisluhuje

V Bratislave je tolko ovela, ovela vaznejsich nedostatkov, ktore negativne posobia nielen na bezpecnost cestnej premavky, ktore zhorsuju zivotne prostredie, spatia mesto, a pod., no to Zelenu hliadku akosi netankuje. Zato velmi dokladne ide po Pre Sente, takze to vzbudzuje dojem, ze za celou akciou je niekto, kto by rad likvidoval konkurenciu.
Reklamne plochy Pre Sent vnimam ako dobru formu propagacie podujati, uplne beznu v zahranici. Urcite lepsou ako divoke vylepy na rozlicnych plochach.
Celkove pokladam Zelenu hliadku a podobne organizacie za samoucelne sebaukajanie neuplatnenych ambicii. Navyse su kupne a zbytocne minaju prostriedky, ktore by sa dali vyuzit lespie, naozaj v prospech obyvatelstva.
 

dude, srsly..

povodne som aj chcel argumentovat bod za bodom, ale na taku znosku kravin mi uz neostava nic ine, iba rezignovane mavnut rukou..
 
Hodnoť

Vyťali 60 stromov na Továrenskej v BA

Dobrý deň pán Čupka, chcela by som Vás a Zelenú hliadku upozorniť na to, že cez Vianoce, teda koncom roka 2014 vyťali na Továrenskej ulici v Bratislave - Starom Meste 60 stromov. Bolo to stromoradie, ktoré začínalo na križovatke Karadžičova ulica-Čulenova ulica-Továrenská ulica a pokračovalo až po Chalupkovu ulicu. Išlo o najkrajšie stromoradie - alej v bratislavskom Starom Meste, tvorili ju najmä vysokánske zdravé krásne topole. Keďže som sa o tom nedozvedela z žiadnych médií v SR, zrejme o tom majú zakázané písať, ale zistila som to pri Novoročnej prechádzke a bol to šok, tak aspoň vám, ktorým nie je všetko jedno, to dávam do pozornosti. Lebo Strana zelených v SR nie je funkčná a neozve sa, nevie pracovať s verejnou mienkou, zrejme si ju pre seba ukradli nekompetentné indivíduá a nevadí im devastácia zelene v BA - Starom Meste v ostatných 4 rokoch Ftáčnikizmu a Rosováizmu.
 

< 1 2

Najčítanejšie


  1. Martin Ondráš: Proti komu vlastne ide použiť armádu minister Mičovský? 7 864
  2. Věra Tepličková: Liečiteľ Marian 2 482
  3. Miroslav Lukáč: Po policajnej akcii BÚRKA a VÍCHRICA príde asi HIROŠIMA a NAGASAKI. 2 201
  4. Marián Huštaty: Kedy som sa stal alkoholikom? 1 988
  5. Peter Remeselník: Prečo polícia odmietla potrestať páchateľa, ktorý narazil autom do ľudí a ušiel ? 1 966
  6. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je VI. Bardejov a Bardejovské kúpele. 1 451
  7. Patrik Farula: Kašlime na testovanie. Ale čo potom? 1 363
  8. Gabriela Uhlarova: Anarchistický sociopat 1 344
  9. Milin Kanuscak: Ľubomír Vážny v relácii na Telo znova pourážal Figeľa 1 310
  10. Martin Greguš: Antigenový test vs PCR test. Výsledky štúdie z ČR. Je v tom chaos, ako sa ma laik vyznať? 1 012

Rebríčky článkov


  1. Balázs Puskás: HOAX a dnešná doba
  2. Radoslav Tore: "priemer" náš každodenný.
  3. Michal Kováč: Ktorá profesia bude stále potrebná a dobre platená?
  4. Eduard Bartko: Sledovať spotrebu, rezervovať kapacitu alebo zapnúť a vypnúť? Aj takto sa dá šetriť v IT
  5. Ladislav Větvička: Igor Mažňak probudil Gustava. Probudi aji Jozefa?
  6. Martin Krištoff: Banky v eurozóne sprísňujú prístup k úverom kvôli obavám z pandémie
  7. Jozo Peric: V Chorvátsku dovolenkovalo o tri štvrtiny Slovákov menej ako vlani
  8. Matúš Ďuriga: Youtube podcasty
  9. Peter Slivovic: Hlasový asistent
  10. Víťazoslav Würschner: Druhé Švajčiarsko na Slovensku nebude


Už ste čítali?