Majú otvorené listy zmysel? Majú!

Autor: zelenahliadka | 8.10.2012 o 10:00 | Karma článku: 8,76 | Prečítané:  620x

Pred troma týždňami sme ako Zelená hliadka spísali otvorený list, ktorý sa týkal konkrétnych požiadaviek na sprehľadnenie financovania Dopravného podniku Bratislava prostredníctvom reklamy na prostriedkoch MHD a trakčných stĺpoch. Odpoveď dodnes neprišla.

V rámci problematiky vizuálneho smogu sme sa vrhli na problematiku cirkusantskej reklamy, ktorá zaplaví Bratislavu každé leto a aj jeseň. Z verejne dostupných zdrojov sme zistili, že Magistrát za zvláštnych okolností odovzdal správu reklamných plôch na prostriedkoch MHD a trakčných stĺpoch cez spoločnosť RECAR spoločnosti BIGBOARD. Parametre spolupráce nie sú známe a ako obyvatelia mesta tak nemáme šancu zhodnotiť výhodnosť tejto spolupráce.

Viac info tu: http://zelenahliadka.blog.sme.sk/c/306342/Reklamni-cirkusanti.html

Z Magistrátu sme zachytili úprimnú ochotu spraviť s reklamou vo verejnom priestore poriadok. Prirodzene by mesto malo začať od seba a postarať sa o to, aby mala reklama na verejných prostriedkoch a verejnom majetku jasnú, obhájiteľnú formu. Zároveň nás ako občanov Bratislavy zaujíma koľko financií Magistrát z reklamy získa. Toto číslo nepoznáme a nemôžeme povedať, či by bol zákaz určitého druhu reklamy pre mestský rozpočet "nebezpečný".

Chceli sme preto jednoduchú vec a to aby mesto zverejnilo množstvo financií aké získa ročne vďaka spolupráci so spoločnosťou BIGBOARD. Reakcia neprišla...

Sú to utajené informácie? Nie. Výnos z reklamy je súčasťou Výročnej správy DPBA za roky 2010 a 2011 a výnos mesta z dividend je v správe za rok 2011. Mesto preto má k dispozícií čísla aj za predošlé roky. Bez týchto dát sa v problematike nezorientujeme.

Majú teda otvorené listy zmysel? Majú, ale len vtedy pokiaľ budeme dôrazne žiadať ich zodpovedanie. Volení i nevolení reprezentanti nielen Magistrátu sú zamestnancami nás voličov a sú z naších daní aj platení. Máme preto právo vedieť informácie o nakladaní s naším spoločným majetkom.

Vďaka otvorenému listu som sa mohol zúčastniť rokovania so zástupcami DPBA, ktorého výsledkom bolo, že si vyžiadame znenie zmluvy, ktoré odhalí spôsob, akým sa prerozdeľujú financie z reklamy medzi Dopravný podnik a spoločnosť BigBoard. Zároveň som sa mohol zorientovať v chaose menom "majetková zodpovednosť" za každý stĺp. Tie patria dnes množstvu organizácií a chceme participovať na snahe o vyriešenie tohto problému. O všetkom vás budeme informovať.

Píšte otvorené listy a zaujímajte sa!

Pre ilustráciu posielam fotografiu reklamných plôch najnovšieho cirkusu. Tie tentoraz zaplavili ploty pri križovatkách, školách, parkoch a podobne. Trakčným stĺpom sa tentoraz okrem Bajkalskej ulice reklamy vyhli.

Matúš Čupka

Zelená hliadka

www.facebook.com/zelenahliadka

Je táto reklama legálna?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.


Už ste čítali?