Najviac vyťažená križovatka na petržalskej hrádzi

Autor: zelenahliadka | 21.5.2013 o 11:05 | Karma článku: 15,48 | Prečítané:  12230x

Zažili ste situáciu, že ste sa bicyklovali, alebo korčulovali na hrádzi a zrazu na vás vyletelo auto pričom ste mu museli uskočiť z cesty? Mne osobne niekoľkokrát a mojim známym tiež. Prečo tade automobily jazdia? V piatok 17.5. sme si v čase 16:00-18:00 sadli pod petržalskú hrádzu a rátali koľko automobilov, cyklistov, korčuliarov a chodcov využije pomerne známy prejazd cez hrádzu za čističkou odpadových vôd.

Koruna hrádze je majetkom podniku Vodohospodárska výstavba, š.p. (VV) Jedná sa o technickú stavbu, na ktorej platí špeciálny režim. Vjazd na jej korunu majú iba vozidlá s povolením VV, alebo Štátnej vodohospodárskej výstavby, ktoré ju udržiavajú spolu s okolitými lužnými lesmi. Výnimku majú tiež vodáci využívajúci umelé jazero Veľký Zemník. V lokalite sa tiež nachádza rybársky revír. O potrebe rybárov jazdiť niekoľko stoviek metrov po lese autom sa však dá polemizovať.

Na hrádzi sa nachádzala zákazová značka, ktorá jasne vyžadovala povolenie oboch štátnych podnikov na prejazd. Značka bola najskôr násilne otočená smerom na hrádzu (platila teda nezmyselne iba pre užívateľov hrádze). Počas tejto zimy však bola táto značka definitívne spílená. My sme ju našli ležať v tráve pri čističke odpadových vôd a dnes tu už nie je. Znamená to zmenu režimu? Nie. Je to však prejavom laxného prístupu k problematike.

A že ide nielen o zlyhanie zdravého rozumu, ale aj o život hovoria nasledujúce čísla.

Medzi 16:00-18:00 prešlo hrádzou 44 automobilov. Pričom desať z nich hrádzu neprekročilo, ale pokračovalo priamo po nej.

V čase medzi 17:00-18:00 však prešlo rovnakým miestom ako automobily: 9 chodcov, 78 cyklistov, 25 korčuliarov a dvaja psi.

Treba však zdôrazniť, že bolo zamračené a v predpovedi na deň silná búrka. Čísla budú v letných mesiacoch rásť.

Ani jeden automobil nebol označený logom štátnych podnikov a jednalo sa o automobily rôznych značiek a hodnôt. Od BMW radu 7 až po hrdzavú Škodu Favorit. Rybárov bolo pravdepodobne minimum.

Za túto situáciu je zodpovedný Vodohospodársky podnik, ktorý nemonitoruje využívanie hrádze automobilmi, Štátna vodohospodárska výstavba, ktorá spravuje pozemky na oboch stranách hrádze a kam automobily smerujú či Policajný zbor Slovenskej republiky, ktorý nesleduje dodržiavanie či dokonca odstraňovanie dopravného značenia na frekventovane využívanom mieste.

Naše návrhy:

1. obnoviť zvislé dopravné značenie a to doplniť vodorovným značením, ktoré nemožno odstrániť.

2. umiestniť na východnú stranu koruny hrádze uzamikateľnú rampu, ktorá bude regulovať vjazd do inudačného pásma

3. námatkové kontroly vozidiel, ktoré smerujú do lužných lesov

 

Sčítavanie v júni zopakujeme a čísla opäť zverejníme.

 

Matúš Čupka

Zelená hliadka

https://www.facebook.com/zelenahliadka

Foto: S už spílenou zákazovou značkou, ktorá bola najskôr ukradnutá.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?