Majú otvorené listy zmysel? Majú!

Autor: zelenahliadka | 8.10.2012 o 10:00 | Karma článku: 8,76 | Prečítané:  602x

Pred troma týždňami sme ako Zelená hliadka spísali otvorený list, ktorý sa týkal konkrétnych požiadaviek na sprehľadnenie financovania Dopravného podniku Bratislava prostredníctvom reklamy na prostriedkoch MHD a trakčných stĺpoch. Odpoveď dodnes neprišla.

V rámci problematiky vizuálneho smogu sme sa vrhli na problematiku cirkusantskej reklamy, ktorá zaplaví Bratislavu každé leto a aj jeseň. Z verejne dostupných zdrojov sme zistili, že Magistrát za zvláštnych okolností odovzdal správu reklamných plôch na prostriedkoch MHD a trakčných stĺpoch cez spoločnosť RECAR spoločnosti BIGBOARD. Parametre spolupráce nie sú známe a ako obyvatelia mesta tak nemáme šancu zhodnotiť výhodnosť tejto spolupráce.

Viac info tu: http://zelenahliadka.blog.sme.sk/c/306342/Reklamni-cirkusanti.html

Z Magistrátu sme zachytili úprimnú ochotu spraviť s reklamou vo verejnom priestore poriadok. Prirodzene by mesto malo začať od seba a postarať sa o to, aby mala reklama na verejných prostriedkoch a verejnom majetku jasnú, obhájiteľnú formu. Zároveň nás ako občanov Bratislavy zaujíma koľko financií Magistrát z reklamy získa. Toto číslo nepoznáme a nemôžeme povedať, či by bol zákaz určitého druhu reklamy pre mestský rozpočet "nebezpečný".

Chceli sme preto jednoduchú vec a to aby mesto zverejnilo množstvo financií aké získa ročne vďaka spolupráci so spoločnosťou BIGBOARD. Reakcia neprišla...

Sú to utajené informácie? Nie. Výnos z reklamy je súčasťou Výročnej správy DPBA za roky 2010 a 2011 a výnos mesta z dividend je v správe za rok 2011. Mesto preto má k dispozícií čísla aj za predošlé roky. Bez týchto dát sa v problematike nezorientujeme.

Majú teda otvorené listy zmysel? Majú, ale len vtedy pokiaľ budeme dôrazne žiadať ich zodpovedanie. Volení i nevolení reprezentanti nielen Magistrátu sú zamestnancami nás voličov a sú z naších daní aj platení. Máme preto právo vedieť informácie o nakladaní s naším spoločným majetkom.

Vďaka otvorenému listu som sa mohol zúčastniť rokovania so zástupcami DPBA, ktorého výsledkom bolo, že si vyžiadame znenie zmluvy, ktoré odhalí spôsob, akým sa prerozdeľujú financie z reklamy medzi Dopravný podnik a spoločnosť BigBoard. Zároveň som sa mohol zorientovať v chaose menom "majetková zodpovednosť" za každý stĺp. Tie patria dnes množstvu organizácií a chceme participovať na snahe o vyriešenie tohto problému. O všetkom vás budeme informovať.

Píšte otvorené listy a zaujímajte sa!

Pre ilustráciu posielam fotografiu reklamných plôch najnovšieho cirkusu. Tie tentoraz zaplavili ploty pri križovatkách, školách, parkoch a podobne. Trakčným stĺpom sa tentoraz okrem Bajkalskej ulice reklamy vyhli.

Matúš Čupka

Zelená hliadka

www.facebook.com/zelenahliadka

Je táto reklama legálna?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?